Khamis, 22 Oktober 2015

Pustaka Buku Antik

Salam buat semua.

Buku baru dah berlambat kat pasaran. Setiap penerbit besar seperti PTS, DBP, Truewealth, Utusan Publication juga jual buku terbitan mereka secara online. Cuma buku baru saja. Buku terpakai mereka tak jual. Buku terpakai yang dijual secara online kalau adapun cuma di blog-blog milik individu.

Tapi kalau buku kategori antik, langka atau buku-buku yang dianggap rare saya belum jumpa lagi dijual di mana-mana blog khas. Kalau adapun, mereka cuma promosi dan jual di Facebook khas untuk group kollektor buku-buku lama.  Cuma satu saja  saya jumpa web yang jual buku-buku antik dan lama. Boleh kunjungi http://www.penangbookshelf.com. Agak menarik juga koleksi buku-buku rare-nya.

(***Kalau saya terlepas pandang ada lagi blog/web khas jual buku-buku kategori langka, antik, tolong bisik-bisik kat saya yer. Berminat sangat nak tau.)

Jadi, saya terfikir untuk buat blog khas jual buku-buku kategori antik, langka, rare termasuk juga buku bernilai tinggi. Buku kategori lama ni boleh kita anggap buku yang terbit tahun 80-an, 70-an, 60-an dan tahun-tahun ke bawah. 

Bolehlah tuan/puan semua kunjungi blog yang tak seberapa ni. 




Kalau ada mana-mana buku yang berkenan, nanti whatsapp jer bila-bila masa. 

Ok.

Tiada ulasan: