Selasa, 13 Januari 2015

SK - Gadis Bertudung Gersang diPeluk K-Pop

 Salam sejahtera buat sahabat semua.

SATU lagi aksi panas yang menimbulkan kemarahan ramai apabila penganjur membiarkan ahli kumpulan B1A4, Jin Young memeluk erat gadis Islam bertudung di atas pentas konsert. Foto : kosmo online


Semalam kecoh anak-anak gadis kita dipeluk dan dicium  ahli kumpulan K-Pop terkenal, B1A4 pada   konsert di Life Centre, KL. Lagi teruk gadis-gadis Melayu kita yang dipeluk semuanya bertudung. Bertudung tu. Imej muslimah bagai tapi sudah hilang waras. Nampak macam malu-malu dan gementar. Tapi yang jelas mereka sendiri rela dan seronok dipeluk. Terkinja-kinja atas pentas.

Apa la nak jadi dengan gadis-gadis kita ni.

Nak marah artis dari Korea Selatan ni pun tak guna juga. Diorang bukan Islam. Mana tahu adat dan budaya negara kita yang majoriti Islam. Kat sana biasalah. Nak bercium mulut sama-sama peminat pun tak kisah. Negara bukan Islam katakan.

Yang salah jelasnya adalah penganjur konsert, TGM Events. Sepatutnya kena sekat dan tolong tegur artis K-Pop ni bila diorang ni mula nak menggatal. Tapi penganjur buat relak jer. Dah masyuk katakan. Nak ditegur takut dikata macam katak di bawah tempurung barangkali. Tak moden kot. Apa-apalah.

JAKIM pun dah mula nak bertindak. Dah bersedia buka kertas siasatan. Baguslah. Harap pihak yang terlibat - penganjur TGM Events  dan gadis bertudung yang beraksi melampau tu dikenakan hukuman setimpal. Biar jadi pengajaran kepada orang lain. 

Cukuplah acara pegang anjing yang jadi kontroversi tempoh hari jadi pengajaran. Takut pula lepas ni, bila tengok gadis-gadis bertudung kita berbondong-bondong keluar menjelang malam, ingatkan ke tempat ceramah Ustaz Azhar Idrus, rupanya bila ditanya, ke mana kak, "I Want to Touch a K-Pop!". Melopong kita.

Tiada ulasan: